نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2478
-
الف
+

«ونیز» ؛ اولین جشنواره جهانی فلم در شرایط کرونایی برگزار می شود

جشنواره فلم «ونیز» در ماه سپتمبر سال روان میلادی برگزار خواهد شد.

به گزارش آی فیلم 2، جشنواره «ونیز» به حیث اولین جشنواره جهانی فلم در دوران کرونا، در ماه سپتمبر سال روان میلادی برگزار خواهد شد.

جشنواره ونیز قرار است با کوچک تر شدن ساختار از ۲ تا ۱۲ سپتمبر سال روان میلادی برگزار شود؛ این اولین رویداد بزرگ بین المللی سینما خواهد بود که پس از آغاز بحران کرونا به صورت فزیکی برگزار می‌شود.

طبق اعلام «آلبرتو باربِرا» مدیر هنری جشنواره بین المللی فلم «ونیز»، برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات صحی، هفتاد و هفتمین دوره جشنواره کوچک‌تر برگزار می‌ شود، اما هسته اصلی انتخاب رسمی این جشنواره، از نظر ساختار جشنواره و بخش رقابتی و همچنین تعداد عناوینی که در بخش‌های اصلی «Lido» به نمایش در خواهند آمد، بدون تغییر نگه داشته شده است.

این هسته شامل ۵۰ تا ۵۵ فلم سینمایی خواهد بود که تقریبا ۲۰ فلم در بخش اصلی مسابقه با نام «Venezia ۷۷» روی پرده خواهند رفت. سایر عناوین یا در بخش «افق ها» و یا در بخش غیررقابتی اشتراک می کنند.

جشنواره فلم ونیز قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی و از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان به شمار می‌آید. جشنواره فلم ونیز نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی برگزار شد و در کنار جشنواره‌هایی چون کن و برلین از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان به ‌شمار می‌آید.

جایزه اصلی جشنواره ونیز، «شیر طلایی» نام دارد. همچنین در این جشنواره، جایزه‌ای به نام جایزه انسانیت وجود دارد که به سینماگران و بازیگرانی اهدا می‌شود که خود را وقف فعالیت‌های انسان‌ دوستانه می‌کنند. همچنین جایزه «جام روباه» به بهترین بازیگران زن و مرد اهدا می‌شود.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر